יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

לימודים לתואר ראשון - הוראה וחינוך


לימודים לתואר ראשון במכללות מתקיימים במגוון מקצועות וישנן מכללות שהמקצוע העיקרי הנלמד הוא הוראה וחינוך המשלב לימודים לתואר אקדמי בחינוך עם לימודי הכשרה להוראה. אלה כוללים שילוב ייחודי בין לימודים תיאורטיים והתנסות מעשית וזאת על מנת להקנות לסטודנטים מיומנויות מקצועיות בסיסיות. היקף לימודים לתואר ראשון בחינוך או בכל מקצוע אחר במכללת הוא לרוב דומה לזה של האוניברסיטאות.
לימודים לתואר ראשון בחינוך
כיום ישנם מספר מוסדות ללימודים גבוהים המציעים לימודי הוראה וחינוך במגוון מסלולים. אותם מוסדות לימוד מאמינים כי באמצעות החינוך יחול שינוי חברתי ושיפור החיים. מטרת כל מוסד היא לאפשר ליחיד, לקבוצה או למגזרים השונים הקיימים בחברה הישראלית לממש את עצמם, לקבל הכשרה מקצועית והזדמנויות למידה. סטודנטים הלומדים במכללות לימודים לתואר ראשון עבור הוראה וחינוך, לומדים בכל אחת מהמכללות במתכונת הייחודית לה. לימודים לתואר ראשון במכללה אקדמית מאפשרים לסטודנט מגוון רחב של אפשרויות לימוד בתוך המסלולים, החוגים והאפשרות לשילוב ביניהם. במכללות בהן מתקיימים לימודים לתואר ראשון בחינוך, דוגלים ברעיון כי מהחינוך הכול מתחיל, החינוך הוא הבסיס להתפתחותו של האדם ולכן יש להקנות לסטודנטים את כל הידע, הדרכים והמיומנויות להיות מחנכים טובים.
הוראה וחינוך – תעודת הוראה מקצועית
אוניברסיטאות, מכללות לחינוך והוראה ומכללות רב תחומיות מציעות כיום לימודים אקדמיים לחינוך ותעודת הוראה. לימודים לתואר ראשון בכל מקצוע כולל בחינוך לבדם אינם מאפשרים לעסוק בהוראה, מי שמעוניין לעסוק בחינוך חייב ללמוד לימודים נוספים על מנת לקבל תעודת הוראה. לימודי חינוך לתואר B.Ed ותעודת הוראה מסמיכים את הסטודנט באופן מקצועי להוראה. תעודת ההוראה המצורפת לתואר ראשון בחינוך או לכל תואר אקדמי אחר מאשרת את תחום ההתמחות המיוחד בהוראה של הסטודנט. סטודנטים הלומדים לימודים לתעודת הוראה יכולים לבחור להתמחות במקצועות הנלמדים במערכת החינוך כמו ספרות, גיאוגרפיה, היסטוריה, לשון, אנגלית, ערבית, אומנות, חינוך מיוחד ועוד. המטרה בהתמקדות והתמחות במקצוע אחד משמעותה שבסיום הלימודים הסטודנט יוכל לעסוק במקצוע בו בחר וקיבל את כל הידע והמיומנות לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.
מורים – המחנכים של העתיד     
מקצוע ההוראה הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בכל חברה שכן המורים והמחנכים הם אלה בעלי ההשפעה על האופן שבו החברה הישראלית תיראה בשנים הבאות מבחינה חברתית, כלכלית וכדומה. איש חינוך טוב ומקצועי יכול לעצב ולהשפיע על דורות של תלמידים. כדי לעסוק בהוראה במערכת החינוך יש צורך ללמוד לימודים לתואר ראשון ובנוסף גם בלימודים עבור תעודת הוראה.                                                                                                                סטודנטים לומדים במסגרת הכשרתם בקורסים שונים הקשורים לנושא החינוך כאשר                               התחומים העיקריים הנלמדים במסגרת לימודים לתואר ראשון בחינוך הם פסיכולוגיה, סוציולוגיה ופילוסופיה של החינוך. לימודי החינוך מקנים ללומדים מושגים ותובנות לגבי תהליכים אישיים וחברתיים. סטודנטים הלומדים לימודים לתואר ראשון בחינוך הם אלה המעוניינים להכשיר עצמם להוראה וחינוך.כל תכניות הלימודים לתואר הראשון בחינוך בשילוב עם תעודת הוראה משלבות לימודים עיוניים עם עבודה מעשית בהתאם למקצוע אותו בחר הסטודנט כיוון שהשילוב בין התיאורטי למעשי מעמיק את הידע הנרכש והופך את הסטודנט לאיש מקצוע מיומן.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שתואר ראשון בחינוך הוא הכרחי היום בגלל שמצב המורים בישראל הוא נמוך וצריך להכניס אווירה חדשה למערכת החינוך על מנת לשפר את מצב המורים ואת איכות הלמידה בבתי הספר.
    אני חושב שאם יתחילו מגיל צעיר לחנך את התלמידים ללימודים גבוהים וינסו לדחוף אותם כמה שיותר ללמוד ולפתח את עצמם זה יגרום לכך שהרמה האנושית תעלה במדינת ישראל ויהיה יותר קל בכל התחומים.
    אני בתור ילד לא הייתי תלמיד מצטיין אך היום אני אחרי תואר ולימודי תעודה על מנת להתמקצע בתחום הפיננסים, עשיתי תואר ראשון במנהל עסקים וקורס מקצועית א במכללה מספר אחד ללימודי מקצועית א - מכללת אורין שפלטר. אני חושב שכל אחד יכול לעשות תואר וללמוד לימודי תעודה רק צריך לדחוף אותו לשם מגיל צעיר. אצלי זה הגיע מהבית ולא מבית ספר.

    השבמחק