יום רביעי, 28 במרץ 2012

לימודים במסלול אמנות


לימודי אמנות מתקיימים במספר מסלולים כאשר כל אחד יכול לבחור את המסלול והמקום המתאים לו ביותר. האפשרויות הקיימות כיום הן מסלול לימודים לתואר ראשון באמנות, לימודים לתעודה באמנות על סוגיה השונים ותעודות עיצוב.

לימודי אמנות – ידע תיאורטי

במסגרת לימודים של אמנות במוסדות ללימודים גבוהים, הסטודנטים לוקחים חלק בקורסים אשר מעשירים אותם בידע תיאורטי בנוגע למגוון תחומים הקשורים לאומנות. כך הסטודנטים מקבלים חשיפה ראשונית ברורה ומדויקת לעולם האומנות שבאמצעותה ניתנת להם האפשרות לבחון תחומים חדשים ומעניינים שיסייעו להחליט על הכיוון בהם הם מעוניינים לפעול בעולם האומנות. לימודים תיאורטיים מתמקדים לא רק בידע ההיסטורי אלא גם על האופן בו כל אחד מהסטודנטים יכול לבטא את עצמו באופן עצמאי, ייחודי ומקורי.

תכנים הנלמדים במסלול לימודי אמנות

הנושאים הנלמדים במהלך לימודי אמנות במסגרות שונות משלבים תחומים שונים המתקשרים כולם לעולם האומנות. בין השאר משתתפים הסטודנטים בקורסי פיסול וציור, אמנות בעת העתיקה ובימי הביניים, צבע וקומפוזיציה, אומנות הרנסאנס, אמנות האסלאם, טכניקות שונות של ציור ורישום, הומניסטיקה, שפה חזותית, פילוסופיה, תולדות האומנות, טכניקות שונות של עבודה בחומר נגיש, ניתוח יצירות אמנות, אמנות יוונית, אומנות העת החדשה, אומנות הפסיפס בעת העתיקה ועוד.

תואר ראשון – לימודים באמנות

לימודים במסלול מתרחשים במגוון תוכניות לימוד כאשר העיקרית שבהן היא מסלול לתואר ראשון באמנות אותו ניתן ללמוד במגוון מכללות ואוניברסיטאות ברחבי הארץ. לימודים במסלול אמנות לרוב נמשכים בין 3-4 שנים כאשר ניתן ללמוד במסלול חד חוגי המתמקד רק באמנות או במסלול דו- חוגי המשלב חוג נוסף כמו ספרות, היסטוריה ועוד.

לימודי אמנות ועיצוב

במידה ואתם לא מעוניינים לעשות תואר ראשון באמנות עומדת בפניכם האפשרות של השתתפות בקורסים קצרים וממוקדים בתחומים מסוימים המתקשרים לאומנות ולעיצוב. לימודים בקורסים אלה כוללים את התחומים: עיצוב פנים, קורס צורפות ועיצוב תכשיטים, קורס עיצוב בנייר, קורס קולנוע, קורס הכנת תיק עבודות, הוראת אמנות, לימודי עיצוב גרפי, קורס תסריטאות, עיצוב ותכנון תאורה, לימודי צילום, קורס כתיבה יוצרת, קורס עיצוב תעשייתי, קורס אספנות והערכת אומנות, קורס אדריכלות נוף, לימודי תקשורת חזותית, קורס פיסול וקדרות ועוד. קורסים אלה לרוב מיועדים לקהל רחב אשר מבקש לקבל תעודת מקצוע בתחום מסוים ולעסוק בו באופן מקצועי. אופי ומשך הלימודים של כל אחד מהקורסים הללו תלוי במסגרת ובמקום בו הוא נלמד.

לימודים לתואר ראשון באמנות והוראה

כיום קיימת האפשרות להיכנס למסלול של תואר ראשון באמנות עם תעודת הוראה במספר מכללות בארץ, לימודים אלה נמשכים כארבע שנים ולרוב דורשים 110 שעות שבועיות מהסטודנט. בסיום הלימודים, בפני הסטודנטים עומדת האפשרות להיכנס לתחום החינוך עם התמחות באמנות ולעבוד בבתי ספר שונים ברחבי הארץ. תואר ראשון באמנות עם תעודת הוראה מאפשר לכל בוגר החוג לעבוד במסגרות פורמאלית ובלתי פורמאלית עם כל שכבות הגיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה