יום שלישי, 28 בפברואר 2012

על לימודי המשך באמנות

אין כמו אמנות. היא נוגעת בכל אספקט בחיינו ברגישות ובעדינות, היא חודרת אל תוך נבכי נפשנו. אנו חיים ונושמים אמנות בכל יום, בכל שעה, ונהנים ממגוון יצירות בחיי היום יום שלנו, אם במוזיקה, ציור, קולנוע, טלוויזיה, צילום, פיסול, עיצוב, משחק, כתיבה ועוד. אמנים שמעוניינים להתמחות בתחום אמנותם פונים ללמוד לימודי אמנות, לרכוש כלים ולהתפתח. לימודי אמנות מוצעים במגוון מסלולים, החל מלימודים לתואר ראשון באמנות, לימודים לתואר שני, לימודי תעודה באמנות, לימודי תרפיה באמנות ועוד.

מסלול נוסף ויוקרתי מאוד של לימודי אמנות הוא לימודי המשך באמנות. מדובר במסלול ייחודי ואטרקטיבי, המיועד לאמנים שאפתניים ומוכשרים, המעוניינים להוציא אל הפועל ולממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם.
לימודי המשך באמנות אינם מיועדים לכל אחד, ולא כל העוסק באמנות יתקבל אליהם. אחד מתנאי הקבלה הוא תואר באמנות מאחד מבתי הספר הגבוהים לאמנות בישראל. גם אמנים בעלי תואר ראשון בתחומים אחרים, יוכלו להתקבל למסלול לימודי ההמשך.

לימודי המשך באמנות – על מה לומדים?


לימודי אמנות במסלול זה אורכים כשנתיים ומתפרשים על פני מגוון תחומים ומעניקים לאמן את כל הכלים, העיוניים והמעשיים, לקדם את אמנותו בצורה האפקטיבית ביותר. הלימודים מתקיימים דרך הרצאות של טובי האמנים והמומחים בתחומי האמנות השונים, דיונים, סיורים, סמינרים וסדנאות ייחודיות. כחלק מלימודיו וכתנאי לסיומם, מציג כל אמן במסלול לימודי המשך באמנות תערוכה משלו, בה הוא נותן ביטוי מקסימלי ליצירתו ומפתח את עצמו כאמן המציג את עבודותיו בציבור.
כמו כל תחום לימודי וחינוכי, גם אמנות היא דבר דינאמי ומתפתח. לימודי אמנות כוללים מגוון סוגי התמחויות וכאמור ניתן לרכוש ידע ותעודות במגוון תחומים. במסגרת תואר ראשון, שני, לימודי אמנות טיפולית ולימודי תעודה באמנות נלמדות טכניקות שונות, תולדות האמנות, גישות, אמנות בתקופות שונות וניתנת כמובן הכשרה מעשית בכל תחום לימודי. יחד עם זאת, כאמור, מאחר ומדובר בתחום דינאמי שמתפתח כל הזמן, אמן צריך להיות עם היד על הדופק, להתאים את עצמו לרוח התקופה ולשינויים המתחוללים בחברה ובתרבות הישראלית.

לימודי המשך באמנות מאפשרים לאמן להתחדש, להתפתח, להתאים עצמו לתקופה ולהביע את עצמו בצורה הטובה ביותר. לימודים מסוג זה מאפשרים לאמן קפיצת מדרגה אל עבר הגשמת חלומו, מספקים סטודיו אישי, מורים ומומחים בתחום האמנות הספציפי שלו וכמובן השקת תערוכת יחיד. אמנים רבים אוספים עבודות לאורך השנים, אך אף פעם לא פורצים באמת לתודעת הציבור, לא מכיוון שאינם טובים, אלא מפני שאין בידיהם את הכלים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. באמצעות לימודי המשך באמנות, יקבל האמן את הכלים הדרושים לו על מנת לתת דרור לכישרונו ולהפוך אותו לנחלת הכלל. מדובר בהזדמנות מדהימה, אשר אמנים רציניים השואפים לגדול ולהתפתח בתחומם, ללא ספק יזהו אותה וישתמשו בה. בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה