יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

לימודי הוראת אנגלית לבית הספר העל יסודי – כדי ללמד לדבר נכון

מסלול לימודי הוראת אנגלית במסגרת הוראה לבית הספר העל יסודי וכן בית הספר היסודי כולל, במסגרתו, הכשרה הן בתחום ההוראה והחינוך והן בתחום הספרות והבלשנות האנגלית. מסלול לימודי הוראת אנגלית, המיועד עבור אלה המעוניינים להשתלב במערכת החינוך, במסגרת בתי הספר היסודיים והעל יסודיים, חושף את התלמידים לכלים שונים ומאפשר רכישת מיומנויות חשובות, הנדרשות לצורך הוראת האנגלית. מסלול לימודים זה נמשך על פני תקופה של ארבע שנים ומקנה בסופו תואר בוגר בהוראה (B.Ed) וכן תעודת הוראה באנגלית, המתאימה לצורך הוראה לבית הספר העל יסודי והיסודי.

לימודי הוראת אנגלית לבית הספר העל יסודי – מה כוללים במסגרתם

לימודי הוראת אנגלית לבית הספר העל יסודי כוללים, במסגרתם, קורסים שונים, המאפשרים לסטודנטים להתמקצע בתחום ההוראה, תוך שימת דגש רב על הוראת האנגלית. מבין מבחר הקורסים השונים, המוצעים במסגרת לימודי הוראת אנגלית, ניתן למצוא קורסים כמו פיתוח והערכת חומרי למידה להוראת אנגלית כשפה זרה, או קורס כמו רכישת אנגלית כשפה זרה בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ועוד. לימודי הוראת אנגלית, במסגרת הוראה לבית הספר העל יסודי והיסודי, מציעים גם תוכניות מיוחדות, כמו תכנית מואצת להכשרת אקדמאים להוראת האנגלית, המתאימה לאקדמאים דוברי אנגלית כשפת אם או לאלה שהתמחו במהלך לימודיהם האקדמאים בשפה האנגלית. תכנית נוספת, המוצעת אף היא, הינה אפשרות ללימודים בחו"ל במשך סמסטר אחד, וכן תכנית המציעה קורס חונכים באנגלית, המתאימה לאלה המעוניינים להתמקצע כמנחים פרטיים, בין אם באופן אישי או בין אם במסגרת קבוצות קטנות. תכנית מיוחדת במינה נוספת מתייחסת לחינוך המיוחד ומתאימה לסטודנטים בחוג לחינוך מיוחד, תוך שימת דגש על הוראת האנגלית.

הקורסים הייחודיים המוצעים במסגרת המסלול לאנגלית

המסלול לאנגלית מציע שני קורסים ייחודיים: הוראת אנגלית ורכישתה כשפה זרה בבית הספר היסודי וכן סמינר דידקטי בהוראת אנגלית בבית הספר העל יסודי. במסגרתו של הקורס הראשון נבחנים האלמנטים השונים של ההוראה והלמידה, תוך התייחסות למודלים וגישות בתחום ההדרכה. במסגרת קורס זה נחשפים הסטודנטים למגוון של טכניקות הוראה וכן רוכשים מיומנויות חדשות. במסגרתו של הקורס השני, נסקרות סוגיות תיאורטיות הקשורות להוראת האנגלית כשפה זרה בבתי הספר העל יסודיים. קורס ייחודי זה חושף את הסטודנטים לשיטות הוראה בכיתות הטרוגניות, תוך התחשבות בפערים, הבאים לידי ביטוי ביכולותיהם השונות של התלמידים. התייחסות לפערים אלה מתאפשרת הודות לשימוש בסגנונות למידה שונים והתאמתו של מסלול הלמידה בהתאם ליכולתו של התלמיד. קורסים ייחודים אלה מאפשרים לסטודנטים קבלתם של כלים נוספים, העוזרים בהתמודדות עם הוראת אנגלית בבתי הספר וכן התמודדות עם קשיי התלמידים, העשויים להופיע במהלך תקופת הלימודים.

לימודי תרגום ועריכה, במסגרת המסלול לאנגלית

לצד לימודי הוראת אנגלית, במסגרת הוראה לבית הספר העל יסודי והיסודי, כפי שמוצעים במסלול לאנגלית, ניתן לבחור במסלול מיוחד במינו, שאיננו קשור בתחום ההוראה, אך מתייחס לשפה האנגלית. התכנית ללימודי תרגום (אנגלית – עברית – אנגלית) מציעה לסטודנטים, הלוקחים בה חלק, שני מסלולי לימודים. המסלול הראשון הינו לימודי תרגום אנגלית – עברית ואילו המסלול השני הינו לימודי תרגום עברית – אנגלית. לימודים אלה, הנמשכים כשנתיים, מציעים לסטודנטים שיעורים ברמה מתקדמת בעברית ובאנגלית, שיעורי מבוא לתרגום, תכנים תיאורטיים שונים וכן סדנאות מעשיות, המאפשרות להתנסות בתחום התרגום, כפי שקיים בפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה