יום שני, 7 בנובמבר 2011

השתלמויות מורים – מה מציעות במסגרתן

עבודתו של המורה כוללת, למידה רבה לאורך כל הדרך. לאחר שסיים את תקופת לימודיו והחל ללמד, עדיין ממשיך כל מורה ללמוד ולהתעדכן בנושאים שונים, לרכוש כלים חדשים ולפתח מיומנויות שונות הקשורות בהיותו מורה. לכן, מוצעות למורים בארץ מגוון השתלמויות בנושאים שונים על יד מוסדות מובילים וחשובים, במטרה להפוך אותם למורים טובים יותר ומתאימים יותר למסגרת הלימודית. מדוע השתלמויות מורים חשובות כל כך למורים עצמם ומה הן כוללות במסגרתן? על כך, בכתבה הבאה.


על יתרונותיהן של השתלמויות מורים

השתלמויות מורים, המתקיימות במהלך העבודה בהוראה, הן בעלות חשיבות רבה. השתלמויות אלו הן מקום בו נפגשים עובדי ההוראה מתחומים שונים ומבתי הספר השונים בארץ, הם נחשפים זה לזה, ולומדים לא מעט על תחומים שונים הקשורים באופן ישיר למקצוע אותו הם מלמדים או למקצועות ותחומים נוספים. במהלך ההשתלמויות מקבלים המורים כלים רבים והם נחשפים לשיטות לימוד שונות, העוזרות להם מאד במסגרת הלימודית בה הם עובדים. החשיפה לתכנים השונים, לשיטות הלימוד וכן למורים ואנשי חינוך אחרים, מהווה הזדמנות נפלאה עבור מורים רבים לקחת חלק בתהליך חשוב ומשמעותי, בו לוקחים גם חלק בעלי מקצוע נוספים, וליהנות מאווירה מיוחדת, לצד קבלת מידע רב וחשוב בנושאים מגוונים.

על האפשרויות השונות

השתלמויות מורים מתקיימות לאורך כל חודשי השנה ומוצעות למורים במסגרת שנת השבתון שלהם (לה כל מורה זכאי אחת לתקופה) בין אם במכללות או באוניברסיטאות. השתלמויות המורים מציעות תכניות לימודיות חדשות לצד מידע בנושאים שונים. ההשתלמויות מועברות למורים, לצוותי הוראה של בתי ספר ולאנשי חינוך בחינוך הבלתי פורמאלי. השתלמויות אלו מאפשרות גם גיבוש צוותי כאשר הן מתקיימות במסגרת הבית ספרית עצמה עם צוות בית הספר כולו, ותורמות לא מעט למערכת החינוכית. ההשתלמויות יכולות להיות בהיקף של 56 שעות לימוד אקדמיות, וכוללות מגוון של הרצאות בנושאים שונים והתנסויות שונות. לעיתים מדובר בסדנאות במבחר של תחומים שונים, כערך מוסף.

על התחומים הנלמדים

במסגרת השתלמויות מורים המורים נחשפים למגוון בלתי רגיל של נושאים שונים. מדובר בהשתלמויות פופולאריות במיוחד בקרב ציבור אנשי ההוראה לאור חשיפתם למידע רב וחשוב, המאפשר את פיתוחו המקצועי והאישי של כל מורה או איש מקצוע בתחום. ניתן למצוא השתלמויות מורים במבחר נושאים, החל מנושאים הקשורים בחינוך מיוחד, הגיל הרך, תקשורת ואימון אישי, אמנות, תרבות ופנאי, פיתוח וקידום מקצועי, התמחות בהוראה ועוד . השתלמויות אלו, המוצעות על ידי מוסדות מובילים בארץ, מבוססות על אבחון צרכיה של המערכת החינוכית בארץ וכן צרכיהם של הלוקחים בה חלק. הן משלבות בין ידע, מיומנויות ותהליכי הערכה, וכל זאת בהתאם לצורכי עובדי ההוראה והחינוך, ותוך שמירה על רמה אקדמית גבוהה ביותר. מגוון הנושאים מאפשר לכל מורה ואיש חינוך, המבקש להעמיק את הידע שלו למצוא את ההשתלמות המתאימה לו. ההשתלמויות מוכרות כלימודי חובה במסגרת שנת השבתון וחלקן מוכרות לתואר "בוגר בהוראה" בהתאם לקורסים שנבחרו. זוהי הזדמנות נפלאה לקחת חלק בתהליך מיוחד ומעניין ולרכוש ידע רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה