יום שני, 30 בינואר 2012

השתלמויות מורים – כדי להיות מורה טוב יותר

לא אחת דובר על כך שמקצוע ההוראה איננו מקצוע פשוט. לעיתים אף מדובר במקצוע שוחק למדי. המורים, שמבלים שעות ארוכות הן בבית הספר והן במסגרות חינוכיות אחרות, מוצאים עצמם פעמים רבות מחפשים אחר אלטרנטיבות אחרות, כדי להעשיר את תחום עיסוקם. השתלמויות מורים, להן זכאי כל מורה בישראל לאחר שהשלים מספר שנות עבודה, חושפות את המורים לתחומים רבים ומגוונים ויוצרות אצלם עניין רב ואפשרות לגיוון העשייה במישור המקצועי.

למי מתאימות השתלמויות מורים

מכללות שונות בארץ מהוות מסגרת מצוינת, בה יכולים המורים לקחת חלק במגוון של השתלמויות בנושאים שונים. השתלמויות מורים חושפות את המשתתפים בהן לנושאים חדשים, הן בתחום ההוראה בו עוסקים והן בתחומים אחרים. השתלמויות אלו מתאימות לעובדי ההוראה במסגרת החינוך הפורמאלי והן לעובדי ההוראה, העובדים במסגרת החינוכית הלא פורמאלית. השתלמויות מורים מוצעות לכל מורה במסגרת שנת השבתון שלו והן מאושרות על ידי משרד החינוך.

ליהנות ממגוון של אפשרויות במסגרת השתלמויות מורים

במסגרת השתלמויות מורים ניתן לבחור מגוון של קורסים שונים. מטרתם המרכזית של קורסים אלה היא להעשיר את הידע ולהכשיר את המורים לתחומים נוספים, מעבר לתחום עיסוקם בפועל. השתלמויות מורים אלו מעניקות למורה את כל הכלים הנדרשים לו, הן חושפות אותו לידע תיאורטי רב מאד וכן מפתחות אצלו את כל המיומנויות הנדרשות, על מנת שיוכל לשלב נושאים אלה במסגרת הלימודית, במידה וירצה בכך.
אחד היתרונות הבולטים של השתלמויות מורים הוא העובדה, כי הן עוקבות אחר כל הפיתוחים והשינויים הטכנולוגיים בעולמנו, ומביאות אותם הלכה למעשה במסגרת הקורסים המוצעים. זוהי הזדמנות נהדרת עבור המורים להיחשף לתכנים חדשים ועדכניים ביותר, כמו בתחום המחשבים למשל, בתחום התקשורת ועוד. במקביל, מאפשרות השתלמויות אלו לכל מורה להיחשף גם לשיטות חינוך או הוראה חדשות, אותן יוכלו לשלב במסגרת החינוכית, וכן למגוון רחב מאד של תחומי עניין, שאינם בהכרח קשורים באופן ישיר לתחום ההוראה עצמו.

על הקורסים השונים המוצעים בהשתלמויות אלו

במסגרת השתלמויות אלו, יכולים המורים לבחור מתוך מגוון של קורסים שונים. כמו למשל השתלמויות בתחום החינוך המיוחד, בתחום הגיל הרך, השתלמויות שקשורות בפיתוח וקידום מקצועי, השתלמויות שקשורות בתקשורת ואימון אישי, וכן כאלו בתחום האמנות, התרבות והפנאי. מדובר במסגרת מקצועית במיוחד, המועברת על ידי מיטב המרצים ובתנאים נוחים ונעימים. הרמה האקדמית הגבוהה, השילוב בין ידע, תהליכי הערכה ופיתוח מיומנויות בהתאם לצרכיו של המורה, כל אלה הופכים את ההשתלמויות לפתרון מצוין עבור מורים רבים. זוהי דרך לחקור, ללמוד מחדש, להתפתח ולהיחשף לשפע של תחומים חדשים ומרעננים, המוצעים במסגרת קורסים מתקדמים במיוחד. זוהי הזדמנות גם להכיר מורים נוספים, להיחשף למסגרות חינוכיות נוספות בארץ, ולקחת פסק זמן להתפתחות אישית ומקצועית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה